Wat betekent het Coronavirus voor uw budgetbeheer en/of schuldhulpverlening?

Wij stellen u graag gerust. Wij doen er alles aan om bereikbaar te blijven, maar volgen ook het advies van het RIVM op. Het volgende is daarom belangrijk voor u om te weten:

Bereikbaarheid
Een gedeelte van onze medewerkers werkt thuis. Wij blijven op dezelfde tijden bereikbaar, maar het kan soms langer duren voordat u wordt doorverbonden. Wij vragen u daarom om uw vragen zoveel mogelijk te mailen.

Budgetbeheer en leefgeld
U hoeft zich geen zorgen te maken over de uitbetaling van uw leefgeld. U ontvangt uw leefgeld zoals u gewend bent. Ook de betalingen die we namens u doen, gaan gewoon door.

Spreekuren budgetbeheer op locatie
Mocht u van plan zijn naar het inloopspreekuur van budgetbeheer te gaan, belt u dan eerst even naar uw budgetbeheer team of dit spreekuur doorgaat. Dit kan namelijk per gemeente verschillen.

Intakegesprek of persoonlijke afspraak met uw schuldhulpverlener?
Heeft u een persoonlijke afspraak met uw schuldhulpverlener? Onze schuldhulpverleners werken vooral op locatie van de gemeente. Wij volgen daarom het beleid van de desbetreffende gemeente. Dit betekent dat ook een groot deel van onze schuldhulpverleners vanuit huis werkt. De telefonische bereikbaarheid is geregeld, maar het kan zijn dat u niet direct iemand te pakken krijgt. Dan bellen we u zo snel mogelijk terug. U kunt uw vragen per telefoon, maar nog liever per mail stellen. Gaat uw afspraak niet door of vindt de afspraak op een andere manier plaats (bijvoorbeeld Whatsapp/Facetime)? Dan ontvangt u hierover persoonlijk bericht. Wilt u zelf uw afspraak verzetten uit angst voor Corona, dan hebben wij daar natuurlijk begrip voor.